Regulamin
Regulamin serwisu wegielekotec.pl oraz sklepu internetowego SUEK Polska sp. z o.o.
Niniejszy Regulamin określa zasady działania serwisu internetowego http://wegielekotec.pl/, w tym zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego dostępnego w ramach ww. serwisu, zasady wykonywania ww. umów, prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
Sklep internetowy znajduje się pod adresem http://wegielekotec.pl/
Sklep prowadzi firma:
SUEK Polska sp. z o.o., ul. Arkońska 6, Budynek A2, 80-387 Gdańsk
e-mail: sklep@suekag.com
NIP 583 29 87 798 Numer KRS 0000286106, Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS, Wysokość kapitału zakładowego 1 000 000 PLN
zwana dalej Sprzedawcą.
§ 1
DEFINICJE
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w sklepie internetowym firmy SUEK Polska sp. z o.o. pod adresem http://wegielekotec.pl/.
- Konsument – każda osoba fizyczna, co do której zastosowanie ma ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, 827 ze zmianami).
- Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sprzedawca skompletuje zamówienie i przekaże węgiel do transportu.
- Sklep internetowy – sklep dostępny pod adresem http://wegielekotec.pl/, za pośrednictwem którego Kupujący może zapoznać się z towarem prezentowanym do sprzedaży w sklepie oraz złożyć zamówienie.
- Serwis – serwis internetowy http://wegielekotec.pl/, należący do Usługodawcy, w ramach którego Usługodawca świadczy Usługi i w ramach którego funkcjonuje Sklep internetowy. Serwis jest dostępny pod adresem http://wegielekotec.pl/.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży węgla, określające w szczególności rodzaj i ilość oraz wartość zamawianego węgla.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży węgla, zawierana w Sklepie internetowym.
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana pomiędzy Usługodawcą
a Użytkownikiem (jako usługobiorcą) z chwilą rozpoczęcia korzystania z Usługi, o treści odpowiadającej treści Regulaminu. - Adres poczty elektronicznej - oznaczenie systemu teleinformatycznego, umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Dane osobowe - wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej przetwarzane przez Usługodawcę w celu prawidłowego świadczenia Usług określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin – niniejszy Regulamin korzystania z Serwisu internetowego wegielekotec.pl. Regulamin jest dostępny pod adresem http://wegielekotec.pl/pl/i/Regulamin/3.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych
i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r. Nr 171, poz. 1800 ze zm.). - Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między Systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną.
- Przepisy z zakresu ochrony danych osobowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) – zwane dalej „RODO”. - Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, będąca usługobiorcą w rozumieniu art. 2 pkt 7 UŚUDE, korzystająca z Usług oferowanych przez Serwis na podstawie Umowy, w tym
z usług Sklepu internetowego. - Usługodawca – SUEK Polska sp. z o.o., ul. Arkońska 6, 80-387 Gdańsk.
- UŚUDE – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
§ 2
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ USŁUGODAWCĘ.
ZAWARCIE UMOWY
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, są następujące:
a) połączenie z siecią Internet,
b) przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów HTML,
c) przeglądarka akceptująca konto poczty elektronicznej.
- Usługodawca zobowiązuje się względem Użytkownika do niezwłocznego rozpoczęcia świadczenia Usług.
- Chwilą zawarcia Umowy jest moment rozpoczęcia faktycznego korzystania z Usługi, w tym z usługi o treści informacyjnej. Chwila zawarcia Umowy sprzedaży jest określona w § 9 poniżej (Realizacja zamówienia).
- Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z Serwisu przez Użytkownika. Dodatkowo, po rejestracji w Sklepie internetowym Użytkownik może w każdej chwili rozwiązać Umowę za 3-dniowym wypowiedzeniem, które będzie skutkowało likwidacją konta Użytkownika
w Sklepie internetowym. - Usługodawca jest uprawniony do rozwiązania Umowy w przypadku:
- podania przez Użytkownika nieprawdziwych, fikcyjnych lub nieaktualnych Danych osobowych;
- wykorzystywania Serwisu do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub na szkodę osób trzecich;
- utrudniania lub destabilizacji działania Serwisu.
- Warunki odstąpienia od Umowy sprzedaży są wskazane w § 10 poniżej.
§ 3
USŁUGI ŚWIADCZONE ZA POŚREDNICTWEM SERWISU
W ramach Serwisu świadczone są, w tym w trybie online, następujące Usługi :
- Sklep internetowy, którego zasady działania są wskazane w § 5 - 10 poniżej;
- Portal informacyjny, w ramach którego Usługodawca zapewnia:
- informacje o grupie SUEK i firmie SUEK Polska;
- informacje o oferowanych towarach (w szczególności węglu ekotec) i ich cenie, w tym możliwość sortowania informacji o towarach według kryterium ceny lub nazwy produktu;
- mapę punktów odbioru węgla;
- funkcjonalność umożliwiającą wyszukiwanie treści w Serwisie (opcja „szukaj”)
- Usługa czatu, umożliwiająca Użytkownikowi wymianę korespondencji z przedstawicielem Usługodawcy, przy pomocy komunikatora dostępnego na stronie internetowej https://wegielekotec.pl. Usługa czatu jest udostępniana wyłącznie w celach informacyjnych. Usługa czatu jest dostępna w dni robocze w godzinach 9 – 16. Użytkownik może w każdej chwili zakończyć korzystanie z ww. usługi poprzez zamknięcie okna czatu.
§ 4
PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY I UŻYTKOWNIKA
- Usługodawca zobowiązuje się do stałego i nieprzerwanego świadczenia Usług.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przesyłania na adres poczty elektronicznej Użytkownika komunikatów technicznych, prawnych lub innych związanych z funkcjonowaniem Serwisu
- .Niedozwolone jest korzystanie z Serwisu w celu naruszającym powszechnie obowiązujące przepisy prawa lub na szkodę osób trzecich.
- Treści przesyłane lub dostarczane przez Użytkownika nie mogą mieć charakteru bezprawnego.
§ 5
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO
- Sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie na terytorium Polski.
- Sklep prowadzi sprzedaż węgla Retopal Ekogroszek w postaci worków 25 kg umieszczonych
po 40 sztuk (1 tona) na paletach o wymiarach 800 x 1200 mm. - Jednorazowy zakup minimalnie 1 paleta, a maksymalnie 5 palet węgla.
- Sprzedawca nie umożliwia zwrotu rozładowanych palet.
- Węgiel jest dostarczany Kupującemu za pośrednictwem Firmy Kurierskiej wyłącznie w dni robocze. Dostawa dla osób fizycznych do godziny 16, dla pozostałych Kupujących do godz. 15.
- Do miejsca wyładunku musi prowadzić droga utwardzona, wolna od zakazów czy ograniczeń ruchu.
- Firma kurierska realizuje rozładunek palet do poziomu zero.
- Sklep internetowy Sprzedawcy nie oferuje możliwości odbioru osobistego zamówionego towaru.
§ 6
REJESTRACJA I LOGOWANIE
- Do złożenia zamówienia wymagana jest rejestracja w sklepie internetowym. Rejestracji dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie sklepu internetowego.
- W celu rejestracji na stronie internetowej http://wegielekotec.pl/ należy wypełnić formularz rejestracji podając następujące dane: imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail oraz adres zamieszkania. Jeśli zamówienie dokonywane jest przez firmę należy dodać następujące dane: nazwę, adres dostawy oraz NIP.
- Warunkiem rejestracji jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych niezbędnych dla realizacji zamówień składanych w sklepie internetowym.
§ 7
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Zasady przetwarzania Danych osobowych w związku z korzystaniem z danej Usługi, w tym ze Sklepu internetowego, Usługodawca określa przy danej Usłudze, poprzez zamieszczenie klauzuli informacyjnej, wskazując w szczególności na dane administratora, dane kontaktowe, cele
i podstawy przetwarzania danych Użytkowników, okres przechowywania danych oraz szczegółowe informacje dotyczące realizacji praw Użytkowników.
W momencie dokonywania rejestracji Kupujący potwierdza zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania jego Danych osobowych.
- Zakres Danych osobowych niezbędnych do świadczenia Usług przez Usługodawcę w ramach Serwisu jest następujący:
- Sklep internetowy: imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, adres zamieszkania, login, hasło. Jeśli zamówienie dokonywane jest przez firmę, dodatkowo podawane są: nazwa firmy, adres dostawy oraz NIP.
- usługa czatu: imię, adres e-mail;
- w celu prawidłowego złożenia reklamacji: imię, nazwisko, adres do korespondencji (jeżeli Użytkownik chciałby otrzymać odpowiedź na reklamację drogą pisemną) lub adres poczty elektronicznej (jeżeli Użytkownik chciałby otrzymać odpowiedź na reklamację drogą elektroniczną).
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa, zgodnie z wymogami RODO. Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych. Wnioski w tym zakresie można składać elektronicznie pod adres: dane@suekag.com lub pisemnie pod adres SUEK Polska, ul. Arkońska 6, Budynek A4 80-387 Gdańsk. Administratorem Danych osobowych Użytkowników, w tym Kupujących, jest Usługodawca (Sprzedawca).
- Podanie przez Użytkownika Danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu korzystania ze Sklepu internetowego lub usługi czatu.
§ 8
CENY
- Wszystkie ceny wystawionego do sprzedaży węgla na stronie sklepu internetowego są podawane w polskich złotych (PLN/paletę) i są cenami brutto bez akcyzy.
- Ceny węgla zawierają w sobie koszt transportu i opakowania (bezzwrotna paleta).
- Kupujący, w przypadku zakupu węgla w zwolnieniu z podatku akcyzowego (w cenie bez akcyzy) zobowiązany jest do :
- Potwierdzenia w zamówieniu oświadczenia, że nabywane wyroby węglowe będą przeznaczone do celów uprawniających do zwolnienia z akcyzy (ustawa z dnia
6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym. Dz. U. z 2014 r. poz. 752 Art. 31a ust.1). - Podpisania faktury stanowiącej Dokument Dostawy, która będzie załączona do przesyłki. Podpisaną fakturę należy zwrócić firmie kurierskiej bezpośrednio przy odbiorze towaru, lub odesłać na wskazany adres w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia przesyłki. W przypadku nie zwrócenia podpisanej faktury, Kupującemu zostanie wystawiona faktura korygująca zawierająca doliczoną cenę akcyzy w wysokości 31,00 PLN netto/paletę
- Strony przyjmują i akceptują, że wydanie wyrobów węglowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym (z dnia 6 grudnia 2008 r. Dz.U.2014.752.j.t ze zm. Art. 10 ust. 1a) następuje z chwilą ich wydania Firmie Kurierskiej.
- W przypadku użycia przez Kupującego wyrobów węglowych do celów innych niż uprawniające do zwolnienia z akcyzy, Kupujący będzie zobowiązany do obliczenia i zapłaty podatku akcyzowego od tych wyrobów na zasadach przewidzianych w ustawie o podatku akcyzowym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach węgla i usług znajdujących się w ofercie. Zamówienia złożone i opłacone przed datą wejścia w życie zmiany ceny będą realizowane w cenie z dnia złożenia zamówienia.
§ 9
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Kupujący może składać zamówienia przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej sklepu.
- Procedura składania zamówienia kończy się w momencie uruchomienia przez Kupującego pola „płacę” na witrynie internetowego sklepu.
- Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Umowa sprzedaży uznana jest za zawartą w momencie wpływu środków na rachunek Sprzedawcy.
- Zapłata za zamówiony węgiel powinna nastąpić w terminie do 5 dni roboczych od potwierdzenia złożenia zamówienia, po tym terminie zamówienie jest automatycznie anulowane.
- Zapłata za zamówiony węgiel możliwa jest poprzez wpłatę poprzez firmę DotPay (tzw. szybki transfer).
- Sprzedaż dokumentowana jest wystawieniem na rzecz Kupującego faktury.
- Czas realizacji zamówienia (liczony od zaksięgowania wpłaty Kupującego na konto Sprzedawcy) wynosi do 7 dni roboczych, w tym do 3 dni od przekazania węgla firmie kurierskiej. Termin dostawy może zostać przedłużony za zgodą obu Stron.
- Do kupującego towar dostarczany jest przez Firmę Kurierską.
- Kupujący otrzyma informację e-mailową o przekazaniu węgla Firmie Kurierskiej.
- Szczegóły terminu dostarczenia ustala z Kupującym Firma Kurierska.
- Kupujący ma obowiązek obecności pod wskazanym adresem w uzgodnionym czasie doręczenia.
- W przypadku braku odbioru Firma Kurierska pozostawia Awizo. Kupujący może zlecić Sprzedającemu powtórną dostawę towaru do 5 dni od dnia pozostawienia Awiza.
- Brak odbioru węgla traktowany jest jako odstąpienie od Umowy sprzedaży i skutkuje obciążeniem Kupującego kosztami transportu w wysokości 250 zł/paletę. Kupujący otrzyma fakturę korygującą gdzie wartość zapłaty za węgiel zostanie pomniejszona o koszty transportu zwrotnego węgla 250 zł/paletę.
- W momencie dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską, Kupujący winien sprawdzić stan przesyłki oraz czy dostarczona ilość jest zgodna z ilością zamawianą. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru lub niezgodności tonażu, należy sporządzić w obecności kuriera protokół reklamacyjny, który zawiera opis braku lub uszkodzenia. Protokół reklamacyjny należy niezwłocznie przekazać w formie elektronicznej na adres mailowy (sklep@suekag.com) lub na adres SUEK Polska sp. z o.o., ul. Arkońska 6, Budynek A2, 80-387 Gdańsk. Sprzedawca wystawi fakturę korygującą i zwróci wartość reklamowanego towaru, do 14 dni od otrzymania protokołu reklamacyjnego, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie – w każdym przypadku nie ponosi on żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Kupujący zobowiązany jest potwierdzić odbiór dostarczonego węgla.
- W momencie przyjęcia i potwierdzenia odbioru węgla, staje się on własnością Kupującego.
§ 10
ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi na podstawie ustawy
o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.). - Korzystając z prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, Kupujący jest zobowiązany złożyć w terminie jw. zawiadomienie, które można dostarczyć na adres SUEK Polska sp. z o.o.,
ul. Arkońska 6, Budynek A2, 80-387 Gdańsk lub przysłać w formie elektronicznej na adres mailowy (sklep@suekag.com). - W przypadku skorzystania przez Konsumenta z uprawnienia do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny – ma on obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy, na adres SUEK Polska sp. z o.o., ul. Arkońska 6, Budynek A2, 80-387 Gdańsk, niezwłocznie jednak nie później niż do 14 dni od dnia w którym odstąpił od Umowy sprzedaży.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu węgla Sprzedawcy.
- Węgiel, który zwracany jest w ramach odstąpienia od Umowy sprzedaży musi być kompletny (palety nie rozpakowane). Do węgla należy załączyć wszystkie oryginalne dokumenty sprzedaży oraz wypełniony formularz zwrotu towaru, który należy przykleić na opakowaniu.
- Przy odstąpieniu od Umowy sprzedaży zwrot środków pieniężnych nastąpi w terminie nie dłuższym niż 14 dni po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, jednak nie wcześniej niż w dniu następnym po zwrotnym otrzymaniu nienaruszonej przesyłki do Sprzedającego. Na tą okoliczność zostanie również wystawiona stosowna faktura korygująca, która zostanie dostarczona na adres Konsumenta.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że zgodził się on na inne rozwiązanie - Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
§ 11
REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARU
- Jeżeli Kupujący stwierdzi, że dostarczony przez kuriera towar nie jest zgodny z Umową sprzedaży lub jest fizycznie uszkodzony może zgłosić reklamację.
- Tryb zgłaszania reklamacji:
- Uprawnionym do składania reklamacji jest Kupujący, który dokonał zakupu w sklepie internetowym Sprzedawcy.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres e-mail: sklep@suekag.com lub drogą pocztową na adres SUEK Polska sp. z o.o., ul. Arkońska 6, Budynek A2, 80-387 Gdańsk. Jako datę zgłoszenia przyjmuje się datę wpływu do Sprzedawcy.
- Reklamowana partia węgla musi być zeskładowana oddzielnie, na czystym, utwardzonym podłożu i zabezpieczona w całości do działań reklamacyjnych.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane zgodnie z załączonym wzorem protokołu reklamacyjnego. Należy dołączyć w miarę możliwości zdjęcia obrazujące zgłaszany powód reklamacji.
- Tryb postępowania reklamacyjnego
- Decyzję o sposobie postępowania reklamacyjnego podejmuje Sprzedawca w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty wpływu prawidłowo zgłoszonej reklamacji.
- Nie udzielenie w tym terminie odpowiedzi na reklamację jest równoznaczne z jej uznaniem.
- Datą odpowiedzi na reklamację jest data wysłania pisma Sprzedawcy do Kupującego. Dopuszcza się przesłanie ww. odpowiedzi drogą mailową.
- W przypadku podjęcia decyzji o potrzebie komisyjnego pobrania próbek, do ustalenia parametrów jakościowych lub zbadania uziarnienia, przedstawiciele Sprzedającego pobiorą komisyjnie (wspólnie z Kupującym) próbki z reklamowanej partii węgla w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty wpływu reklamacji.
- Z przeprowadzonego opróbowania reklamowanej partii węgla komisja sporządzi protokoły.
- Jeśli w wyniku komisyjnego badania reklamacja została uznana za bezzasadną Sprzedający może obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
- Decyzja
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego, Sprzedawca, po uzgodnieniu z Kupującym:
- obniży cenę zakupionego węgla, lub
- wymieni reklamowany towar na nowy zgodnie ze złożonym zamówieniem, lub
- przyjmie odstąpienie od Umowy sprzedaży przez Kupującego w przypadku gdy wada ma charakter istotny tj. taki, który uniemożliwia korzystanie z węgla zgodnie z jego przeznaczeniem i zwróci wartość odesłanego towaru.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji przez Sprzedawcę, Kupującemu zostanie przedstawione uzasadnienie tej odmowy w formie pisma decyzyjnego Sprzedawcy.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego, Sprzedawca, po uzgodnieniu z Kupującym:
- Ustalanie parametrów jakościowych
- Podstawą do określenia parametrów jakościowych reklamowanej partii węgla są wyniki badań laboratoryjnych próbki komisyjnej pobranej z udziałem Kupującego i przedstawicieli Sprzedawcy.
- Próbki do przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego pobiera się w następujący sposób:
- z reklamowanej partii węgla zostaną wybrane losowo worki, z których pobrane będą próbki pierwotne i przygotowana zostanie próbka ogólna.
- z próbki ogólnej przygotowane zostaną trzy próbki komisyjne, po jednej dla każdej ze stron. Trzecią próbkę, odpowiednio zabezpieczoną i zaplombowaną przechowuje jako próbkę rozjemczą, jedna ze Stron.
- Reklamacja po uzgodnieniu stron może zostać rozpatrzona w oparciu o wyniki analizy wykonanej przez Sprzedawcę lub o średnie arytmetyczne z wyników stron. W przypadku braku takiego uzgodnienia każda ze stron ma prawo zlecić analizę próbki rozjemczej ustalonemu przez strony niezależnemu laboratorium akredytowanemu.
- W przypadku niemożności uzgodnienia akredytowanego laboratorium ustala się, że będzie nim Główny Instytut Górnictwa w Katowicach. Wyniki analizy próbki rozjemczej rozstrzygają o wyniku reklamacji.
- Koszty wykonania analizy próbki rozjemczej w niezależnym laboratorium akredytowanym ponosi strona zlecająca.
- Ostateczny wynik analiz próbek komisyjnych, jeśli wartość opałowa okaże się niższa niż deklarowana w ofercie Sprzedawcy, będzie podstawą do wyliczenia bonifikaty należnej Kupującemu, proporcjonalnie do zmniejszonej wartości opałowej węgla.
- Ustalanie składu ziarnowego
- Podstawą do określenia rzeczywistej zawartości nadziarna, podziarna w reklamowanej partii węgla są wyniki analizy ziarnowej dokonanej komisyjnie u Kupującego z udziałem zgłaszającego reklamację oraz przedstawicieli Sprzedawcy.
- W przypadku stwierdzenia ponadnormatywnej zawartości nadziarna (dopuszcza się ziarna > 25 mm w ilości 5 %) udziela się bonifikaty w wysokości 1 % ceny fakturowanej netto za każdy 1 % przekroczenia.
- W przypadku stwierdzenia ponadnormatywnej zawartości podziarna (dopuszcza się ziarna < 6 mm w ilości 15 %) udziela się bonifikaty w wysokości 1 % ceny fakturowanej netto za każdy 1 % przekroczenia.
- Postanowienia ogólne
- Ewentualne odwołania Kupującego od pisemnych decyzji Sprzedawcy w sprawach dotyczących reklamacji należy przesyłać w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem i dokumentacją postępowania reklamacyjnego do Sprzedawcy w nieprzekraczalnym terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania pisma decyzyjnego na adres Polska Grupa Górnicza sp. z o.o. Biuro Logistyki Sprzedaży i Jakości Węgla, ul. Powstańców 30, 40-039 Katowice.
- W przypadku wystąpienia w węglu ciał obcych, które bezsprzecznie pochodzą z terenu kopalni Sprzedawcy, Kupujący może złożyć reklamację węgla jako węgla niezgodnego z zamówieniem.
§ 12
REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG
- Niezależnie od reklamacji towaru, o których mowa w § 11 powyżej, Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących realizacji Usług.
- Zgłoszenia reklamacyjne mogą być składane przez Użytkownika w formie elektronicznej - na adres sklep@suekag.com lub w formie pisemnej - na adres Usługodawcy.
- Usługodawca dokona oceny zgłoszenia reklamacyjnego w ciągu 14 dni od dnia jego wpływu.
4. W przypadku niemożliwości rozpatrzenia reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, Usługodawca powiadomi Użytkownika o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny drogą elektroniczną oraz wskazaniem nowego terminu rozpatrzenia reklamacji.
§ 13
SIŁA WYŻSZA
- Strony są zwolnione z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy sprzedaży, jeżeli jej realizację uniemożliwiły okoliczności siły wyższej. Siłę wyższą stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie Umowy sprzedaży w całości lub w części na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności. Przejawami siły wyższej są w szczególności:
- klęski żywiołowe np. pożar, powódź, trzęsienie ziemi, katastrofy górnicze w kopalniach Sprzedawcy itp.,
- akty władzy państwowej np. zakazy lub nakazy administracyjne, stan wojenny, stan wyjątkowy itp.,
- strajki,
- poważne zakłócenia w funkcjonowaniu transportu,
- zmiany charakterystyk jakościowych węgla w pokładach eksploatowanych w kopalniach Sprzedawcy.
- Strony zobowiązują się wzajemnie do niezwłocznego informowania o zaistnieniu okoliczności stanowiącej siłę wyższą, o czasie jej trwania i przewidywanych skutkach dla Umowy sprzedaży. Jeżeli okoliczność siły wyższej ma charakter czasowy, jednak nie dłuższy niż 7 dni, realizacja zobowiązań wynikających z Umowy sprzedaży ulega przesunięciu o okres trwania przeszkody.
§ 14
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Opisy towaru i jego zdjęcia są własnością Sprzedawcy i są chronione prawami własności intelektualnej, w tym prawem autorskim. Użytkownik nie ma prawa ich wykorzystywania, w tym kopiowania, reprodukcji, modyfikacji ani ich rozpowszechniania bez zgody Grupy SUEK.
- Usługodawca na żądanie Użytkownika udostępni treść niniejszego Regulaminu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą Systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
- Informacje na stronie internetowej Sklepu internetowego http://wegielekotec.pl/ ani na innych stronach internetowych Serwisu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy (zgodnie z art. 71 k.c.).
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa w tym przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy z zakresu ochrony danych osobowych
(w szczególności RODO), Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o Prawach Konsumenta (Dz.U. z 2014r. poz. 827 ze zm.), a także Ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013r.poz 1422 ze zm.). - Usługodawca (Sprzedawca) zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie.
- Usługodawca zobowiązuje się do poinformowania Użytkownika o zmianach dokonanych
w Regulaminie poprzez umieszczenie jednolitego tekstu Regulaminu na stronie internetowej Serwisu pod adresem http://wegielekotec.pl/pl/i/Regulamin/3. Dodatkowo, Usługodawca poinformuje Użytkowników zarejestrowanych w Sklepie internetowym o zmianach drogą elektroniczną, na podane przez nich Adresy poczty elektronicznej. - Zmiany dokonane w Regulaminie wchodzą w życie po upływie 7 dni od momentu udostępnienia jego treści na stronie internetowej i bezpośredniego poinformowania zgodnie z ust. 6 powyżej.
- Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu, zgodnie z ust. 6 powyżej, są realizowane na podstawie zapisów treści Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia zamówienia.
- W przypadku określonym w ust. 6 powyżej (zmiana Regulaminu), Użytkownik ma prawo rozwiązać Umowę natychmiastowo lub z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia, według wyboru Użytkownika, w terminie 14 dni po uzyskaniu informacji o zmianie postanowień Regulaminu
w wyniku bezpośredniego poinformowania Usługobiorcy, poprzez poinformowanie drogą elektroniczną lub pisemnie Usługodawcy. Zaniechanie poinformowania Usługodawcy w ww. terminie 14 dni oznacza, że Usługobiorca zaakceptował zmieniony Regulamin.